Käyttöehdot
Nämä käyttäjäehdot koskevat Helsingin Olkain Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan välistä kaupankäyntiä. Nämä käyttäjäehdot eivät ole voimassa yritysten välisessä kaupankäynnissä.
1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä kuluttaja halutessaan kuitenkin voi:
a) Rekisteröityä kuluttajana Helsingin Olkain Oy:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pyydetyt tiedot.
b) Rekisteröityessään kuluttajan tulee antaa suostumuksensa, että Helsingin Olkain Oy rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Helsingin Olkaimen asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Helsingin Olkain Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille.
1.2. Kuluttajan tulee noudattaa erityistä tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Ammattitaitoinen palveleva henkilökuntamme auttaa mielellään myös puhelimitse kaikissa tiedusteluihin ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo. 8.00- 16.00 Puh. 09- 417 1620. Puhelun hinta määräytyy asiakkaan oman liittymäsopimuksen mukaisesti. Kuluttaja sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Helsingin Olkain Oy on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Kuluttajalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Helsingin Olkain Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.
2.5. Tilatun tavaran noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruuttaminen eikä noutamatta jättäminen korvaa peruuttamisilmoitusta.
3. Hinnat
3.1. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 25,5 %). Voimassa oleva hinta on näkyvissä verkkokaupassa. Voimassa oleva hinta on Euroissa (EUR).
4. Toimitus
4.1.Toimituskulut muodostuvat tilauksen painon mukaan. Pienin toimituskulu on 5,26 € matkahuollon Lähellä pakettina. Postin pikkupaketin hinta on 6,48 €. Matkahuollon Lähellä paketissa sekä Postin pikkupaketissa on seuranta. Posti toimittaa Pikkupaketit postinjakajan matkassa koon mukaan joko postilaatikkoon, -luukkuun tai etuoven taakse. Pikkupaketit toimitetaan viiden arkipäivän sisällä.
Huomioitavaa Postin pikkupaketissa on se, että lähetys voidaan jättää oven taakse ilman asiakkaan kuittausta. Postin vastuu lähetyksestä loppuu, kun lähetys on jätetty ovelle. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella.
4.2. Toimitusaika on kahdesta - viiteen (2-5) arkipäivää. Tilauksesta teetettävien tuotteiden (henkselit painatuksella) toimitusaika saattaa olla pidempi ja ilmoitamme asiakkaalle, jos toimitusaika on pidempi kuin 2-5 arkipäivää.
4.3. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista.
4.4. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille Helsingin Olkain Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
4.5. Helsingin Olkain Oy toimittaa tuotteita EU-maihin. Helsingin Olkain Oy:n toimitukset Suomessa tapahtuvat Postin ja Matkahuollon välityksellä. Muihin EU-maihin kuin Suomeen Helsingin Olkain pidättää oikeuden valita toimitustavan. Jos kuluttaja haluaa käyttää eri kuljetuspalvelua niin hinnoista ja ehdoista sovitaan erikseen Helsingin Olkain Oy:n kanssa.
5. Maksuehdot
5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
https://www.klarna.com/fi/ehdot/
a) Ennakkomaksu pankkien maksupainikkeilla tai luottokorteilla: Lähetämme tilauksen yllä (kohdassa toimitus) mainitussa aikataulussa maksusuorituksen jälkeen.
b) Lasku: Voimme laskuttaa kaupunkia/ kuntaa ja yritysasiakkaita. Laskutuksesta tulee sopia Helsingin Olkain Oy:n kanssa erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien.
6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen posti@olkain.fi tai puhelimitse p.094171620. Palautus lähetetään osoitteeseen: Asiakaspalautus, HELSINGIN OLKAIN OY, KUMITEHTAANKATU 5F, 04260 KERAVA. Puhelinnumero mahdollista saapumisilmoitusta varten on 040-59 64 561
6.3 Palautuksesta aiheutuvista kustannuksista vastaa kuluttaja. Mikäli tuote on viallinen, palautuksesta aiheutuneet kulut korvataan kuluttajalle.
7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.
8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Helsingin Olkaimelle, joko sähköpostitse osoitteeseen posti@olkain.fi postitse osoitteeseen: HELSINGIN OLKAIN OY, KUMITEHTAANKATU 5F, 04260 KERAVA tai puhelimitse 09-417 1620. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Helsingin Olkain Oy:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Helsingin Olkain Oy joko lähettää uuden tuotteen tilalle tai palauttaa jo maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.
9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Helsingin Olkain Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Helsingin Olkaimen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Helsingin Olkaimen toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).